Időpontfoglalás szükséges a személyes ügyintézéshez a NAV-nál

A bejegyzés érvényessége lejárt!

Április 7-től már a NAV minden ügyfélszolgálatára időpontfoglalás szükséges a személyes ügyintézéshez a legtöbb ügytípusban. 

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja.

A változás miatt megyénkben már a soproni, mosonmagyaróvári és kapuvári NAV kirendeltségekre is időpontot kell foglalni.

Kivételt az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása jelentenek, ezek időpontfoglalás nélkül is intézhetők.

A kormányablakokban működő NAV-ablakokban a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, valamennyi ügytípus esetében időpontfoglalásra van szükség.

A személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival. A gyors és rugalmas ügyintézést a telefonos és elektronikus szolgáltatások biztosítják:

  • Konkrét ügyek intézéséhez, a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon.
  • Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.
  • Az elektronikusan intézhető ügyekről (többek között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése) és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztó

A NAV arra kéri ügyfeleit, hogy csak rendkívül indokolt esetben és időpontfoglalással keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát. Az ügyfelek és a dolgozók egészségének védelmében érdekében kérik, hogy az ügyfelek a halaszthatatlan személyes ügyintézés alkalmával nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító-számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőség az online vagy a telefonos ügyintézésre! Ezzel elkerülhető a sorban állás és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetők az adóügyek.

Kamarai rendezvények

Hír kategóriák

Témakörök

szechenyi.png