Marketing tippek és finanszírozási tudnivalók a New Generation Klubban – Hanganyaggal!

A túlélés kulcsa a megváltozott helyzethez történő alkalmazkodás. Meghívott szakértőink marketing tippeket adtak és a legújabb finanszírozási tudnivalókat ismertették meg érdeklődőinkkel a New Generation Klub április 22-i összejövetelén.

Az online összejövetel a kamara YouTube-csatornáján, ide kattintva nézhető vissza.

Meghívott vendégeink:  

Gál Renáta, marketingszakértő, Marketing Empire

Szabó László, Vállalati Ügyfélkapcsolati igazgató, OTP Bank Nyrt.

Alapvetés:

Jelen helyzetben nem tudunk úgy kommunikálni, mint korábban. A koronavírus töréspontot hozott az életünkbe, minden megváltozott, melyhez a marketing szintjén is alkalmazkodnunk kell.

Mi változott meg körülöttünk?

- Személyes találkozók/interakciók elmaradtak

- Bizonytalanná vált a piaci környezet, visszaesett a vevői bizalom, fokozódik a tartalékolás

- Online térbe kerültek át az életünk eseményei, megnőtt a komfortérzetünk ezzel kapcsolatban

- Sokkal kevesebb időnk lett, sokkal többet dolgozunk, de 27%-kal csökkent a hatékonyságunk

Marketingeszközök: új marketingeszközök nincsenek, ugyanazokat az eszközöket tudjuk használni, csak másképp

Alkalmazkodás = Előremenekülés

Háromféle lehetséges válságmagatartás:

- Kényszerszabadságolás, leállás, kivárás

- Profitmaximalizálás, a jelen helyzetben alkalmazható lehetőségek áttekintése (online oktatás, kedvezményes voucher)

- Elmaradások pótlása, melyekre idő hiányában eddig nem került sor, pl. honlap-optimalizálás, GDPR megfeleltetés

Marketing tippek

1. Kommunikáljunk, kommunikáljunk, kommunikáljunk

Most van erre idő, előtérbe kerül az online világ, Instagram, Facebook jó lehetőséget nyújtanak erre. Sokkal kisebb a verseny a Facebook-on, van olyan üzletág, ahol leestek a kattintási számok, ezért még hatékonyabban tudunk most hirdetésekkel megjelenni.

Miről kommunikáljunk? Ha van termékünk, osszuk meg, ha van véleményünk osszuk meg, tegyük közzé, hogy mit teszünk a Covid-19 ellen folytatott harcban, kommunikáljunk arról, hogy működik home office-ban a vállalkozásunk. Mutassuk be milyen sikereink voltak, tegyünk közzé esettanulmányokat, hiszen jelen időszak kiváló lehetőséget nyújt erre.

2. Offline helyét átvette az online felület. Óriásplakátokon „maradj otthon” feliratok jelentek meg, hiszen ezeket a felületeket nem lehetett értékesíteni. Takarítsuk meg offline költségeinket, helyezzük át hirdetéseinket az online térbe. Kommunikáljunk, de az online felületre helyezzük a hangsúlyt.

3. Tartsunk kapcsolatot a jelenlegi és a potenciális ügyfeleinkkel is. Hatásos a régi ügyfelekkel történő intenzív kapcsolattartás, hiszen nehéz most az új ügyfélszerzés, de a régi ügyfelekkel megerősödhet a kapcsolat és ez növeli a bizalmat. A hírlevelek kiválóan alkalmasak erre, melyben aktuális ajánlatunkat megjelentethetjük. A hírlevél elkészitése és kiküldése ingyenes és hasznot hozhat. Ha nincs konkrét termékünk, akkor is jó a kapcsolatápolásra. Elmondhatjuk például, hogy hogyan készültünk fel erre a jelenlegi helyzetre.

Hírlevélküldő rendszerek: Salesautopilot program, listamester program, mailchimp program

Hogyan tűnjünk ki az üzeneteinkkel a nagy zajban?

Legyen a hírlevél lényegretörő, tördeljük, legyen több részre osztva, grafikai elemek megjelenítése is fontos. Hírlevélben fontos a linkek megjelenítése, hiszen így 4-5 fontos információ is megjeleníthető benne.

Mi legyen a tárgy mezőben?

A tárgy mező legyen figyelemfelkeltő, lógjon ki a sorból. Ne legyen nagybetűvel írva.

A telemarketing is nagyon sikeres az elmúlt hetekben, az embereknek sokkal több ideje van felvenni a telefont.

4. Gondoljuk át, hogy jelen helyzetben milyen hasznos dolgot tudnánk értékesíteni a vállalkozásunkban. Például az a la carte éttermek átálltak kiszállításra. Megnőtt azon hirdetések száma, melyek hajnyírókat, otthoni kozmetikai termékeket értékesítenek. Olyan termékcsoportokra kell helyeznünk a hangsúlyt, melyek most is hasznosak tudnak lenni a felhasználók számára. Takarító vállalatoknál kulcsszó a virucid fertőtlenítés, ezt kell kommunikálni a vevők felé.

5. Fontos felismerni, hogy mi az, ami nem megy, arra ne égessük tovább a pénzt! Vannak olyan vállalkozások, akik eddig sikeresek voltak, most azonban még nagyobb összegeket fizetnek hirdetésre, de ez akkor sem járható út. Engedjük el, ami nem megy, gondoljuk át, mi az, ami most mehetne.

6. Ha olyan helyzetben lévő vállalkozás vagyunk, aki most nem tud dolgozni, készüljünk fel az új helyzetre. Ha akkor indítjuk a marketinget, amikor már indul az élet, el leszünk késve, azokhoz képest, akik már korábban elindultak a hirdetéseikkel.

7. Árukapcsolás, stratégiai partnerségek létrehozása

Ugyanazon ügyfélkör többféle termékkel történő kiszolgálása, termékek és szolgáltatások bővítése.

8. Facebook közösségek működtetése

9. Szolgáltatások:

Ha a szolgáltatás végezhető online, érdemes ezt átgondolni, pl. coaching, pszichológia.

Ha a szolgáltatás nem végezhető online, pl. masszázs, ott kreativ megoldásokra van szükség, pl. kedvezményes voucher előre történő értékesítése, melynek keretében a szolgáltató most tesz szert bevételre, de a szolgáltatást később is elvégezheti.

Gondoljuk át, hogy a piacunk földrajzilag behatárol bennünket, hiszen az online térben nincsenek földrajzi kötöttségek.

Hiánycikk gyártásra történő átállás esetén meg kell nézni, hogy hosszútávon piacképes lesz-e a termék.

Összefoglaló:

Tegyünk egy lépést hátra, gondoljuk át, hogyan tudjuk magunkat áthelyezni az online térbe. Gondoljuk át az elmaradt feladatainkat, hiszen ez az időszak át fogja rendezni a gazdaságot és rendkívül fontos lesz, hogy ki hogyan használta ki az otthon töltött 2-3 hónapot.


Finanszírozás

Egyre több az elérhető információ, alakulnak, formálódnak a belső szabályok. Vannak olyan programok, melyek már ismertté váltak, illetve vannak olyanok, amelyeket már bejelentettek, de a részletszabályok még nincsenek kidolgozva.

Magyar Nemzeti Bank

Gyors döntések, gyors termékfejlesztés, már ismert konstrukciók

NHP Hajrá néven induló, a korábbi NHP programok folytatásaként megvalósuló 1.500 Mrd. Ft összeget magában foglaló program. Felhasználási célok sokkal szélesebbek, mint korábban. Beruházási hitelen túl lehetőséget nyújt forgóeszköz hitel folyósítására, üzletrész vásárlásra, EU támogatások előfinanszírozására. Maximálisan felvehető összeg 20 Mrd. Ft, melyben KKV-k vehetnek részt. A KKV kategória 3 szempont: árbevétel, mérlegfőösszeg, létszám szerint került meghatározásra, de a létszám faktort kivették belőle.

A beruházási hitel futamideje az eddigi 10 év helyett 20 évre módosult, mely egyedi mérlegelést tesz szükségessé, hiszen egységesen nem alkalmazható a hosszú futamidő. A programban nem csak új beruházásra van lehetőség, hanem hitelkiváltásra is, mellyel az NHP hiteleken kivüli más banki hiteleket is ki lehet váltani.

A vállalkozások várhatóan nem fognak beruházási igényekkel indulni, a meglévő hiteleket viszont érdemes NHP Hajrá hitellel kiváltani, hiszen ez egy fix kamatozású termék, kamat 2,5%. A hosszú futamidő miatt az adósságteherben ez a hitel nagy segítséget tud nyújtani.

A forgóeszköz hitel maximum 3 évre vehető igénybe ebben a programban, mely rulírozó típusú, visszafizetés után újra felvehető. Maximális összeg a készletállomány + a 30 napon belüli nem lejárt vevőállomány + a személyi jellegű ráfordítások összege, ez adja ki a maximálisan felvehető hitelnagyságot. Ezt az összeget a bankok évente felülvizsgálják, amennyiben ez csökken, úgy kötelező előtörlesztést előírni a vállalkozások számára.

Üzletrész vásárlásra és a támogatások előfinanszírozására is fel lehet használni a hitelt (csak EU támogatások, vagy ezt kiegészítő magyar állam által nyújtott támogatások).

A program 300 Mio,. HUF nagyságig kötelezően előírja a bankoknak, hogy két héten belül döntést kell hozniuk arról, hogy az adott projekt finanszírozható vagy nem. Ha a bank két hét alatt nem tud döntést hozni az ügyletről, a Nemzeti Bank nem biztosít forrást.

Minimum igényelhető összeg: 1 Mio. HUF

Fedezettségre vonatkozóan nincs megkötés, a fedezetekről az adott pénzintézetek döntenek, melyek egyedileg kerülnek elbírálásra. Az MNB 0%-on biztosítja a forrást a pénzintézeteknek, akik a terméket 2,5%-on értékesíthetik.

Garantőr intézmények kezességvállalása kapcsolható ezekhez a hitelekhez.

Innovációs és Technológiai Minisztérium által támogatott termék

Az Agrár Széchenyi Kártya a módosított feltételekkel igénybe vehető, 3 éves futamidőre lehet igényelni és 0%-os folyószámla hitelhez juthatnak az agrár vállalkozások (mezőgazdaság, élelmiszeripar). Kamattámogatást biztosítanak az agrár vállalkozások részére és a garantőr intézmények költségét is átvállalta az állam. Amennyiben ingatlant kell fedezetként bevonni, az értékbecslés díját is átvállalja az állam. A hitel 50 Mio Ft ig fedezet nélkül, fölötte 200 Mio. Ft-ig fedezettel érhető el.

A bértámogatásra vonatkozó hitel részletei még nem jöttek ki.

MFB Krízis hitel

Beruházásra, forgóeszközre felhasználható hitel lesz, mely a pénzintézeteknél vehető igénybe, a szerződéskötést követően két hét után lesz elérhető a termék, mely várhatóan május 1-től lesz hozzáférhető.

Rezsiköltségeket, bérleti díjakat, marketingköltségeket is lehet finanszírozni vele. A Garantiqua Alapítvány támogatása segítségével a kézfizető kezesség korábbi költsége 1,5% volt, ennél a krízis hitelnél a garantőri intézmény bevonásának költsége 0,7%, mely nagyon kedvező konstrukciójú hitelt tesz elérhetővé.

A garantőr intézmény támogatásával várhatóan egyéb hitelek mellé is kedvezményesen lehet ezt a hitelkonstrukciót igénybe venni. A hitelkamat maximum 2,5%, a futamidő maximum 3 év, amortizálódó hitel, 3 év alatt vissza kell fizetni, nem használható fel újra.

Garantiqua kezességvállalásán túl 50%-os fedezettség szükséges, mely lehet ingatlan, ingóság, óvadék.

Kamarai rendezvények

Hír kategóriák

Témakörök