Tájékoztató a Szakértő Testület működéséről
A szakértő testület ügyrendje.
Szakértő vállalása, felelőssége
- szakértő alkalmanként maximum 1 óra időtartamban, díjmentes tájékoztatást nyújt, előzetesen egyeztetett témakörben és időpontban, elektronikus (e-mail, online) vagy személyes formában (utóbbihoz helyszínt a kamara díjmentesen biztosítja, amennyiben erre igény van)
- szakértő vállalja, hogy havonta maximum 3 alkalommal, a fenti tájékoztatási szolgáltatásra a kamara rendelkezésére áll
- szakértő a konkrét kérdés és a kérdést feltevő vállalkozás ismeretében eldöntheti, hogy a tájékoztatást tudja-e, illetve kívánja-e vállalni, indoklást nem szükséges adnia sem elfogadás, sem elutasítás esetén
- szakértő vállalja, a kamarai egyeztetést követően, 3 munkanapon belül reagál a felkérésre
- szakértő tudomásul veszi, hogy amennyiben a tájékoztatási szolgáltatás időtartama meghaladja az 1 munkaórát, ezt jeleznie kell az igénybevevő felé és közösen döntik el, hogy a szolgáltatás az 1 óra leteltével lezárul, vagy egyedi megbízási szerződés (szakértő és igénybevevő között) megkötésére kerül sor a szolgáltatás folytatása céljából
- szakértő a díjmentes szolgáltatás szakmai tartalmáért felelősséggel nem tartozik, amennyiben az 1 óra időtartamú díjmentes szolgáltatás lezárul és egyedi megbízási szerződés megkötésére kerül sor a szakértő és az igénybevevő között, abban az esetben a felelősségi köröket az egyedi megbízási szerződés tartalmazza
- szakértő vállalja, hogy a szolgáltatás során tudomására jutott bármilyen üzleti vagy egyéb jellegű információt bizalmasan kezel, azt harmadik félnek nem adja tovább (üzleti titokként kezeli)
Kamara vállalása, felelőssége
- a kamara a beérkezett vállalkozói kérdést, megkeresést továbbítja a Szakértő Testületben aktív, az adott téma szakértője felé
- a kamara a szolgáltatás szakmai tartalmát nem ismeri meg, azért felelősséget nem vállal
- a kamarát titoktartási kötelezettség terheli a beérkezett vállalkozói szakmai kérdésre, megkeresésre vonatkozóan, azt kizárólag a Szakértői Testületben szolgáltatást ellátó szakértő ismeri meg
- a kamara a vállalkozó általi megkeresést az adatbázisában rögzíti (lásd: Adatkezelési tájékoztató), azt kizárólag belső adminisztrációs célra, szolgáltatása utólagos értékelésére, fejlesztése céljából tartja nyilván, harmadik félnek nem adja ki
Tájékoztatás a szolgáltatást igénybe vevő számára
- A szolgáltatás tájékoztató jellegű és a szolgáltatás célja, hogy információt nyújtson konkrét vállalkozói kérdésekben.
- A szolgáltatás nem minősül hivatalos szakmai (adózási, pénzügyi, jogi) tanácsadásnak.
- A szolgáltatást nyújtó nem felelős semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy veszteségért, melyet a nyújtott információk és egyéb szakmai tartalom felhasználása okozhatott.