A villamosítás útján jár az Audi győri gyára

Élménynap keretében mutatta be az Audi Hungária, hogy miként készülnek a belsőégésű motorok gyártásának leállítására. A portfolio.hu beszámolója. 

A globális autóiparban zajló teljes átalakulás jelentős hatással van a győri Audi-gyár működésére is. Győrben ezért gőzerővel dolgoznak azon, hogy a lehető legtöbb elektromobilitáshoz kapcsolódó kompetenciát megszerezzék és kiépítsék annak érdekében, hogy a hazai fejlesztő- és gyártóbázis erős pozícióját megőrizzék hosszú távon – írta a portfolio.hu. 

Az elektromobilitáshoz kapcsolódó fejlesztés szükségességéről így írnak A villamosítás útján az Audi – Elektromos autót Győrnek! című írásban: "A globális autóipar totális átalakulása, az elektromobilitás megállíthatatlan térnyerése természetesen kiemelten érinti az Audi AG győri operációját is, amely a világ legnagyobb motorgyáraként fénykorában évi 2 millió belsőégésű motort állított elő. Vagyis fő termékként olyan alkatrészek gördültek és gördülnek le a mai napig a győri Audi-gyár szalagjairól, amelyekre az idő előrehaladtával egyre kisebb mennyiségben lesz szükség a Volkswagen konszernnél, amely dedikáltan a világ vezető elektromosautó-gyártójává kíván válni az előttünk álló évtizedben. Az Audi menedzsmentje már ki is mondta a belsőégésű motorok halálos ítéletét: azok fejlesztését 2026 után teljesen leállítják és Európában ebben az évben dobják piacra az utolsó belsőégésű motorral szerelt modelljüket. Hosszú távon pedig úgy számolnak, hogy a vásárlói igények függvényében várhatóan 2032-ben teljesen átállítják a márkát tisztán elektromos autók gyártására."
Amint a portfolio.hu megjegyzi: szerencsére a győri gyár elektromibilitáshoz kapcsolódó fejlesztésében a németek partnerek: "... az elmúlt évtizedekben eurómilliárdokat öltek a magyarországi Audi-gyárba és ezért mindent megtesznek annak fenntartható működéséért. Jó példa erre a hazai e-motor fejlesztés és gyártás, a szerszámgyár és annak fejlesztése, vagy éppen a plug-in hibird Audi Q3-as modellek gyártása."

Az Audi Hungária élménynap keretében mutatta be, hogy hol tartanak a jövő mobilitásához vezető úton. A programon Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke elmondta, hogy az Audi AG stratégiájának középpontjában az elektromobilitás áll, amelyhez a győri operáció is teljes erőbedobással alkalmazkodik A német prémiumautógyártónál ennek megfelelően egyre nagyobb hangsúlyt kap az elektromos autózásra történő átállás, amelynek eredményeként 20 tisztán elektromos modellt dobnak majd piacra 2025-ig. Dintner nyíltan beszélt arról is, hogy 2030-ig fokozatosan le fogják állítani a belsőégésű motorok gyártását, amennyiben az ügyféligények ezt indokolttá teszik. Természetesen mindez komoly tervezést igényel a menedzsment részéről, hiszen Győrben több, mint 12 ezer dolgozó megélhetését kell biztosítani hosszú távon – foglalta össze a hallottakat a portfolio.hu. 

Győrben 2008-ban már elindult az e-motorok gyártása, amellyel megalapozták az Audi Hungaria jövőjét. Az elmúlt években a győri operáció vált az e-motorgyártás központjává az Audi konszernen belül, idén már a 250 ezredik motor is elkészült a győri Audiban. 

Az élménynapról és az ott elhangzottakról bővebben olvashat a portfolio.hu cikkében. 

Forrás: www.portfolio.hu
Fotó: Audi Hungária Kft. (Széchenyi Open Art Night)

Kamarai rendezvények

Hír kategóriák

Témakörök

szechenyi.png