Budapest-arculat: 40 pályamű közül választották az Elevate-et

Önkéntes kamarai tagunk, a győri Elevate design ügynökség nyerte el a főváros arculatának továbbfejlesztésére kiírt pályázatot.

Önkéntes kamarai tagunk, a győri Elevate design ügynökség nyerte el a főváros arculatának továbbfejlesztésére és kiegészítésére, a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. által kiírt pályázatot.

Több mint 40 pályamű közül került ki nyertesként az Elevate munkája: az ernyőarculat alapja egy centrális gridháló, melynek szerkezetében megmutatkoznak Budapest kommunikációjának alapját képező legfontosabb értékek, a fenntarthatóság, sokszínűség és biztonság kategóriái.

– Mielőtt beadtuk volna a pályázatunkat, közel egy hónapot dolgoztunk rajta. Május környékén kaptuk a jó hírt, és azóta non-stop ezen a projekten munkálkodunk – fejti ki Paris Noble, az Elevate egyik alapítója.

A hírt szeptemberben hozták nyilvánosságra: sajtótájékoztató keretében mutatták be az ernyőarculatot. Addig tehát már majdnem féléve tartott a folyamatos munka, melynek oroszlánrésze még a csapat előtt áll, hiszen több mint 50 cég tartozik Budapest Önkormányzata alá.

– Nem is szabad pár hónap alatt ledarálni egy ilyen volumenű projektet, a hangsúly a folyamatos fejlődésen van. Gigászi az a cégstruktúra, ami a főváros alá tartozik, és ezek a cégek eddig teljesen különböző arculattal rendelkeztek – moderntől az elavultig – teszi hozzá Paris Noble, aki szerint fontos, hogy

az arculat az adott cég szellemi magját minél kevesebb eszközzel el tudja mesélni.

Az Elevate alapító társával, Horváth Zoltán tervezőgrafikussal arra törekednek, hogy a Budapest Önkormányzata alá tartozó cégek arculatai könnyen beazonosíthatók legyenek, sőt egyszerre képviseljenek egységet és egyediséget.

Erre olyan megoldást találtak ki, hogy az említett centrális gridhálóra illeszkednek a formák, melyek alakításával lehetőség nyílik az adott szervezet identitásának megfogalmazására.

A gridrendszer centrális anatómiája felel az egységért, a formák alakíthatósága pedig az egyéni tartalom megjelenítéséért.

A több mint 50 cég (és esemény) méretükben, funkciójukban, szellemiségükben különböznek egymástól. Az ernyőarculattal lehetőséget kapnak arra, hogy egységesen, mégis identitásukat is megmutatva kommunikáljanak.

– Jelenleg az arculati kézikönyvön dolgozunk. Nagyon hosszú folyamat – szerintem több évről beszélünk – mire minden lecserélődik. Elsőként a digitális térben megjelenő arculat van terítéken – mondja Paris Noble, aki cégfilozófiájukat is megosztja velünk: – Fontos, hogy olyan emberekkel vegyük körül magunkat, akik valódi problémákat szeretnének megoldani, igazi segítséget nyújtva az ügyfeleknek.

– Triviálisnak hangzik, de a munkafolyamat nálunk mindig azzal kezdődik, hogy százszázalékban megértsük, átgondoljuk a feladatot. A definiálás után következik a kutatás – a Budapest arculat esetében megnéztük a múltbéli intézkedéseket, illetve a főpolgármester első 150 intézkedését. Ezzel összhangban kezdtük meg a tervezést. Átgondoltuk, hogy a fenntarthatóság, sokszínűség és biztonság alapértékeket hogyan tudnánk vizuálisan megjeleníteni. A kisebb skiccelések után elkezdtük felvázolni és tesztelni a koncepciókat, majd háromfélét nyújtottunk be a pályázatra. Ezek 70-80 százalékban kész tervek voltak, a finomhangolások pedig a városvezetéssel elkezdett közös munka során alakulnak ki – hangsúlyozza végül Paris Noble.

Kamarai rendezvények

Hír kategóriák

Témakörök