Exportfejlesztés kis- és középvállalkozásoknak – Ajánljuk a Forbes friss cikkét!

A Forbes magazinnak Hendrich Balázs, az Enterprise Europe Network hazai konzorciumának vezetője beszélt a KKV-k külpiacra jutásáról. A cikk online is elérhető.

EEN

"A magyarországi cégek mintegy 95 százaléka magyar tulajdonú kis- és középvállalkozás. Európai társaikhoz hasonlóan rögös úton jutnak el a külpiacokra, mivel a piaci információk, a finanszírozás, a kapcsolati tőke vagy éppen a nyelvtudás hiánya egyaránt hátráltatja a sikeres külkereskedelmet. Az Európai Bizottság éppen ezeknek a kihívásoknak a megoldására hozta létre 2008-ban az Enterprise Europe Networköt (EEN),

a világ legnagyobb üzletfejlesztési hálózatát.

A 65 tagországban több mint 3000 szakértővel működő hálózat küldetése az európai kkv-k versenyképességének növelése, külpiacokra segítése" – olvashatjuk a Forbes cikkében, melyet teljes terjedelmében ide kattintva érhet el.


A sikeres külpiacra lépéshez elengedhetetlen a tudatos vállalkozásfejlesztés.

"Az első lépés a meglévő erőforrások felmérése és ennek ismeretében az elérni kívánt célok kitűzése. A legelső kérdés, amire a vállalkozásnak válaszolni kell, hogy melyik piacon, kinek és milyen formában kívánja termékét értékesíteni. A második kérdés, hogy az ezzel járó feladatokat ki fogja elvégezni és miből fogja finanszírozni.

Egy távoli piac meghódításánál ugyanis már az útiköltségek fedezése is jelentős anyagi vonzattal jár. Ugyanilyen fontos felmérni, hogy az adott célországba milyen szabályozás mellett lehetséges egy adott termék vagy szolgáltatás értékesítése.

Ezen ismeretek birtokában tud a vállalkozás üzleti tervet készíteni. Az első kézből származó piaci információink és tapasztalataink alapján tudjuk validálni a terveket és irányt mutatni a külpiacokon" – mondta Hendrich Balázs a Forbes-nak.

Kamarai rendezvények

Hír kategóriák

Témakörök

szechenyi.png