Megújul az ATA kiadás rendszere, változnak az okmányhitelesítési díjak

2023. jaunár 1-től változik az ATA Carnet kiadás és az okmányhitelesítés díjai. 

2023. jaunár 1-től az ATA Carnet kiadás megváltozik: az ICC ATA Gateway programjában történik az ATA Carnet-k rögzítése és kiadása. A vállalkozások, magánszemélyek számára egyszerűsödik a folyamat: nem kell nyomtatványokat vásárolni és saját gépen kitölteni. A kamara erre jogosult munkatársai nyomtatják ki az ATA igazolványt az igénylő által megküldött/benyújtott hiánytalan dokumentumok alapján. Mind a kibocsátó, mind az ATA tulajdonosa aláírja azt. Az ügyintézés személyesen, előzetes időpontegyeztetés alapján történik!
Az igazolvány kiadásához az árujegyzéket az ügyfél előre elkészíti a megadott formában, átszerkesztés nélkül (csv vagy xlsx file) és azt megküldi e-mailben a kibocsátó kamarának. Szükséges még az ATA szerződés aláírása, valamint banki felhatalmazó levél megléte is. Ha az összes dokumentum rendelkezésre áll, a kamarai munkatársak az igénylő általi jóváhagyást követően az úti célnak és útitervnek megfelelően összeállított igazolványt kinyomtatják, az igénylő ellátja aláírásával, majd sor kerül a hitelesítésre. Az igénylő készpénzben, vagy előzetes utalással teljesítheti az óvadék, a hitelesítési díj és a kibocsátási díj megfizetését, melyről a kamara számlát állít ki. Ezt követően, az igénylő számára átadásra kerül a hitelesített ATA Carnet. SZEMÉLYES ÜGYINTÉZÉS SZÜKSÉGES!

Információ, egyeztetés, tanácsadás:
Ördög György
+36 96 520-226
ordog.gyorgy##kukac##gymsmkik.hu

Zalka Anita
+36 96 520-260
zalka.anita##kukac##gymsmkik.hu

Az ATA Carnet igényléshez kitöltendő dokumentumok és a 2023. január 1-től érvényes okmányhitelesítési díjtételek a mellékletben találhatók. Az ügylethez szükséges banki felhatalmazó levelet, a vonatkozó szerződést, szükség esetén meghatalmazást stb. e-mailben küldjük meg az igénylő (ATA tulajdonos ) részére.


Az ATA igazolványról

Olyan nemzetközi vámokmány, amely alapesetben egy éven keresztül lehetővé teszi az áruk vámmentesen történő ideiglenes behozatalát, újra behozatalát. A vissza hozatali határidő még egy évig hosszabbítható. (Összesen max. 2 évig használható)
Azon áruk szállíthatók ki ezen okmány fedezete mellett, melyeket

  • kiállítására, vásárra, bemutatóra
  • munkavégzésre, üzembe helyezésre
  • versenyre, koncertre, stb.

céljából, ideiglenes jelleggel szállítanak ki harmadik országba.
Egyszerűsödik a vámeljárás, mivel csak egyetlen okmányt szükséges bemutatni a határokon, kevesebb időt vesz igénybe a vámkezelés.
A nyomtatvány a kibocsátó kamaránál vásárolható meg, ahol többnyire azonnal hitelesítik a megfelelően kitöltött igazolványt, illetve a kitöltés helyben is elvégezhető.
A kamara által végzett hitelesítés után egy indító vámhivatal elvégzi az ún. „elővámkezelést”, előjegyzésbe veszi az igazolványon szereplő árukat.

Kamarai rendezvények

Hír kategóriák

Témakörök

szechenyi.png