„Minden sikeres márka mögött van egy cél” – Startup Szerda 2020/1
Százötven résztvevővel, meglepetésprodukcióval, négy izgalmas előadással, panelbeszélgetéssel és kötetlen hangulatú kapcsolatépítéssel startolt el február 5-én az idei első Startup Szerda.
A közönség legnagyobb meglepetésére, Balogh Anna bűvészmutatványaival vette kezdetét az „Építs saját brandet!” címmel meghirdetett esemény. A bűvész magával hozta az „üzleti siker italát”, amiből néhány kortyot egy pohárba öntött, majd azt a közönség soraiból kiválasztott fiatal kezébe nyomta. Neki nem volt más dolga, mint a fejére tenni a poharat, majd néhány varázsige elmormolása után megfordítani. Hiszik vagy sem, semmi nem ömlött a fejére, működött az illúzió.
Néhány trükk és hatalmas nevetés után belevágtak az előadók, egymást követték a színpadon a nevesebbnél nevesebb szakemberek.
Mándó Milán, a minner.hu – az ország egyik legolvasottabb vállalkozói oldalának – alapítója a márkaépítésről beszélt. „Ahhoz, hogy egy márka kialakuljon, szükség van vevőkre és az ő visszajelzéseikre. Értsd meg a vásárlóidat, tudd meg, hogy mi a rutinjuk, és hogy mi előzi meg a döntéseiket.”
Vecsei Márton, a BMW Group Magyarország marketingkommunikációs-vezetője „Kell a jó brand” címmel tartotta meg a rendezvény második előadását. „Minden sikeres márka mögött van egy cél.
Merj különböző lenni és tudd, ki a célcsoportod!
Hogyan fogod elérni azokat az embereket, akikre Te számítasz? Meg kell tudnunk mondani, hogy a termékünk hol kapcsolódik össze az ügyfeleinkkel.”
Ezt követően design és termékidentitás témában Miklósi Ádám ipari formatervező és kreatív szakember osztotta meg velünk tudását, tapasztalatait. „A termékidentitást kétféleképpen tudjuk meghatározni: a márkából kiindulva jön létre termék vagy az adott termék épít fel egy egyedi jellemzőkkel rendelkező márkát.”
Végül Borbély Sándor projektmenedzser a Branding Mentoring projektről tartott bemutatót. „A márkaépítés egyfajta gondolkodásmód. A témával kapcsolatban sok-sok információt gyűjtöttünk össze a Márkázás és vállalkozói nyitottság című könyvben, amit eddig 9000 példányban adtunk át/töltöttek le. Még várjuk a jelentkezőket, hogy egy mentorálási folyamat során segítsünk megoldani a márkaépítéssel kapcsolatos problémákat.”
Panelbeszélgetés követte a négy tanulságos előadást, melyet Tüske Tamás, a StartItUp Győr Egyesület egyik alapítója moderált. A résztvevők kérdéseit boncolgatták, amikor felmerült, hogy fogalmazzanak meg egy-egy rövid üzenetet a mostani startuppereknek.
„Valós problémára adjatok jó választ vállalkozásotokkal! Ha kell, kérjetek segítséget!
Kezdjétek el, akár már holnap!
Vegyétek figyelembe a kvalitásokat, a lehetőségeket, és hogy mire van valóban szükség!” – hangoztak el a jótanácsok.