Változnak a távmunka szabályai a veszélyhelyzet idejére –11.12.
Rugalmasabbá válnak a távmunka szabályai a veszélyhezet idején. Segítség a rendelet értelmezéséhez!
A távmunkának a veszélyhelyzet időtartama alatt rugalmasabbá váló szabályai biztonságosabbá teszik a munkavégzést, csökkentik az egészségügyi kockázatokat a munkahelyeken – áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében.
Az átmeneti szabályozás hozzájárul ahhoz, hogy a vállalkozások a koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet alatt is talpon maradjanak, ezzel védi a magyar gazdaságot és munkahelyeket – jegyezte meg Bodó Sándor, foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár.
A kormány célja, hogy minél korszerűbb szabályozással segítse elő a nem hagyományos foglalkoztatási formák terjedését. A koronavírus-járvány első hullámának tapasztalatai szerint a távmunka sok területen bevált, egyaránt előnyös a vállalkozások és a foglalkoztatottak számára – állapította meg az ITM.
A Kormány tegnapi, 487/2020 (XI.11.) számú rendelete érinti a távmunkavégzésre vonatkozó munkajogi, munkavédelmi előírásokat, továbbá a munkavállalónak fizetett költségtérítés egy részét igazolás nélkül, költségként elszámolhatónak minősíti.
A veszélyhelyzet alatt felfüggesztésre kerülnek a Munkavédelmi törvény távmunkavégzéssel kapcsolatos szabályai, illetve a felek eltérhetnek az Mt. távmunkavégzést szabályozó egyes rendelkezéseitől!
A rendelet értelmében:
- A távmunkavégzés biztonságos munkakörülményeinek megteremtése során a felelősség megosztásra kerül munkáltató és munkavállaló között.
- Lehetőséget kapnak a felek, hogy a távmunkavégzés keretében történő foglalkoztatás kereteit szabadabban állapíthassák meg.
- A távmunkavégzésre figyelemmel fizetett költségtérítés egy része igazolás nélkül költségként elszámolható a munkáltató által.
A távmunkavégzés veszélyhelyzett alatti eltérő szabályainak jogi értelmezését bővebben ITT találja!
A fenti tájékoztató nem minősül egyedi ügyben nyújtott jogi tanácsadásnak.
A Havasi Ügyvédi Iroda tájékoztatója.