Csehországi gyárakat látogatott az Ipari Tagozat delegációja

A bejegyzés érvényessége lejárt!

A Kamara Ipari Tagozatának delegációja novemberben Csehországban járt, ahol élelmiszeripari és gépipari üzemekben tettek szakmai látogatást.

Az Ipari Tagozat delegációja a Morva-sziléziai régió két iparvárosában tett látogatást. A háromnapos út első állomása a Radegast sörgyár volt.
Nošovicéban 1970 óta főznek sört, melynek nevét egy szláv mitológiai istenről kapta, jelentése kedves házigazda. 1999-ben a Radegast üzem a nagy Pilsner Urquell gyártó tagjává vált.  A világos pils típusú sör fő összetevője a komló, melynek ízét meghatározza a cseh sörökre jellemző kesernyésség. Radegast a legfiatalabb és legmodernebb cseh sörfőzde, amely jelenleg évente több mint 2,5 millió hektoliter sört állít elő, vagyis 50 000 palack/óra kapacitással és rozsdamentes acél tartályokban tárolják a cseh nedűt. A sörgyár Integrált malátaházzal is rendelkezik. A vállalat 400 embert foglalkoztat.

Következő úticél a MARLENKA® édesipari vállalat.
A MARLENKA® név ma már történelem, és egy igazi sikertörténet áll mögötte. A márka története Gevorg Avetisjan úr Csehországba érkezésével kezdődött, aki - hogy magát és családját fenntartsa - házról házra járva árulta családi receptúra szerint készített hagyományos örmény süteményeit. A jóféle édességnek hamar híre ment, és egyre több ismeretlen is szívesen kóstolt volna az örmény mézesből. Az örmény mézes csoda a mai napig családi vállalkozásként működik.
Az eredeti Marlenka mézes tésztából készül, melyet különleges karamellás krémmel vonnak be, öt réteget helyeznek egymásra, végül megszórják aprított dióval, és csokoládécsíkokkal díszítik. A készítés során kizárólag Csehországból származó, ellenőrzött minőségű alapanyagokat használnak, nem alkalmaznak semmilyen ízfokozót vagy színezőanyagot.

Csehországi útunk második napján Kopřivnicébe látogattunk, a TATRA járműgyárba, ahol közel egy teljes napot töltöttünk.
A világ harmadik, egyben Közép-Európa legrégebbi járműgyártó cége, 1897 óta működik. A kopřivnicei vagongyár arról is vált híressé, hogy Ausztria-Magyarország legelső belső égésű motoros autóját gyártották. A jelenlegi kovácsműhelyt 1960-ban helyezték üzembe, az öntöde 1972-ben kezdte meg a termelést. A Fe Öntödében szürkeöntvényből, gömbgrafitos öntvényből és acélból öntik az öntvényeket. Az öntési pontosság megfelel az ISO 8062 CT10 szabványnak. A gyártósorok kapacitása mintegy 16.000 t/év. Az öntödében 2023 elején fogják üzembe helyezni a KÜNKEL WAGNER új fröccsöntősorát 1500x1050x400 mm-es keretmérettel és 50 forma/óra gyártással. Ezzel egyidejűleg üzembe helyezik az Otto Junker két hattonnás, közepes frekvenciájú indukciós kemencéjével felszerelt új kohót is.  A vállalat egyedülálló, 1923 óta szabadalommal védett alváz koncepciója saját szegmensében verhetetlen.

További, részletes információk a TATRA gyárról és járművekről itt található.

Kamarai rendezvények

« 2025. január »
Ke Sze Csü Szo Va
1 2 3 4 5
6 7 8 9
Tájékoztató a kötelező kivitelezői felelősségbiztosításról
10 11 12
13 14 15
A 2025. évi adóváltozások
16 17 18 19
20 21 22 23 24
„Egy korty üzlet” vezetőknek, üzleti networking reggeliTájékoztató az építésügyi hatósági eljárásról
25 26
27 28 29 30
Tájékoztató villamos energia törény változásairól
31

Hír kategóriák

Témakörök

szechenyi.png