Az uniós áfaügyintézés új egyablakos rendszerének regisztrációja

A bejegyzés érvényessége lejárt!

2021. július 1-jén változnak a távértékesítésre és az e-kereskedelemre vonatkozó áfaszabályok, ami fontos könnyítéseket jelent.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal június 14-ei sajtóközleménye alapján hamarosan felváltja a MOSS-rendszert a még több lehetőséget tartalmazó OSS-rendszer, amelybe a MOSS-adózók június 15-éig frissíthetik regisztrációjukat. Új kérelem benyújtásával bármikor be lehet jelentkezni az OSS-be, amely azoknak a vállalkozásoknak egyszerűsíti az ügyintézést, amelyek az Unión belül nem adóalanyoknak értékesítenek árucikkeket vagy nyújtanak szolgáltatásokat például az interneten keresztül.

2021. július 1-jén változnak a távértékesítésre és az e-kereskedelemre vonatkozó áfaszabályok, ami fontos könnyítéseket jelent. Az ilyen ügyletek egyszerű, elektronikus ügyintézésére kínál megoldást a még félhónapig elérhető MOSS-rendszer, majd még több szolgáltatással helyébe lép az OSS/IOSS-rendszer (One Stop Shop/Import One Stop Shop – Egyablakos Rendszer), ami ugyancsak a Közösség más tagállamában fizetendő hozzáadottérték-adó bevallására és megfizetésére szolgál.

Nem kötelező, de érdemes.

Az OSS-rendszerbe nem kötelező belépni, de enélkül minden fogyasztási tagállamban külön-külön kell regisztrálni és bevallani, befizetni az áfát.
Aki a MOSS-ba már korábban regisztrált és továbbra is igénybe szeretné venni az egyablakos ügyintézést, akkor legkésőbb június 15-ig be kell jelentkeznie az OSS portálján: https://oss.nav.gov.hu

Akik még ezt nem tették meg, a napokban tájékoztató levelet kaptak a NAV-tól.
A regisztráció lehetővé teszi, hogy bevallási időszakonként egyetlen egységes bevallást nyújtson be a távértékesítő minden fogyasztási tagállamra vonatkozóan. Az adófizetés egy összevont utalással teljesíthető, amit a NAV a bevallásnak megfelelően továbbít a teljesítés helye szerinti tagállamoknak.

Az OSS-rendszeren keresztül:

  • jelezheti adatváltozásait,
  • beküldheti és módosíthatja bevallásait és megtekintheti mindezek állapotát,
  • teljesítheti befizetéseit,
  • igénybe veheti a Helpdesk-szolgáltatást.


Az OSS alrendszerei:

Vállalkozásának letelepedési helye és tevékenységei függvényében az OSS-rendszer következő alrendszereibe regisztrálhat:
Uniós sémába, ha nem adóalany megrendelőnek

  • Közösségen belül távértékesít,
  • a Közösség valamely más tagállamába nyújt szolgáltatást.

Nem uniós sémába, ha Közösségen belül, nem adóalanyoknak nyújt szolgáltatást.

Importsémába (IOSS), ha

  • harmadik államból importált, 150 eurót meg nem haladó belső értékű, nem jövedékiadó-köteles termékek, távértékesítést (import távértékesítést) terhelő hozzáadottérték-adó bevallására és megfizetésére kötelezett.
  • a termék behozatala, importja – az IOSS-regisztráció vámhatósági ellenőrzése után – adókivetés mellőzésével jár, azaz a behozatal mentes az importáfa alól.

A regisztráció feltételeiről, az OSS/IOSS szerinti működés főbb szabályairól szól a NAV honlapján található „Az elektronikus kereskedelemre vonatkozó új áfaszabályok” című, 2021. március 16-i tájékoztató.

 

Forrás: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Kamarai rendezvények

Hír kategóriák

Témakörök

szechenyi.png